[ Ini adalah kesinambungan kepada tulisan yang lepas => 5 langkah untuk bermula dengan clickbank. ]
Langkah 2: Mendapatkan pembeli
Menjual pada prospek yang berminat dengan produk digital yang anda promosikan adalah tindakan yang tepat. ;p
Okay, kita ambil contoh produk yang dah dipilih sebelum ni. Iaitu  Master Cleanse Secrets 10 Day Diet.
Kerja anda sekarang ialah mencari keyword yang sering digunakan oleh pengguna internet. Ia juga mestilah berkaitan dengan produk tersebut.
Antara keyword yang berkaitan adalah fat loss, weight loss, diet dan seumpamanya. Dalam kes ni, kalau anda google 3 keyword tadi, anda akan dapat result yang terlalu banyak.
Result yang terlalu banyak hanya menyukarkan anda untuk bersaing dengan website/blog lain. Sebaik-baiknya cari result di bawah 500 000. Kalau tak dapat cari, sebagai permulaan carilah keyword yang mempunyai result di bawah 2 juta.
Dapat, tak?
Kalau masih keliru, harap anda study dan buat research pasal keyword ni perlahan-lahan.
Sebagai contoh, saya pilih keyword lemonade diet recipe. Kalau anda lihat, ada lebih kurang 300 000 result. Tak caye? Tengok kat bawah ni...
Result yang diperolehi kat sebelah kanan  
Tapi sebelum itu, saya gunakan keyword tool external untuk mencari keyword yang bersesuaian dan memang ada dicari oleh pengguna internet. ;p 
Keyword lemonade diet recipe dan keyword lain yang boleh dipakai 
Antara tool lain yang sama fungsinya yang anda boleh pakai - 
ii. seo tools
Nanti anda try sendiri, ok?
Langkah seterusnya anda cari lagi keyword yang hampir sama. Nak senang amik saje list keyword yang ada dalam rajah kat atas tu. Pilih dalam 5-10 keyword.
Aaaa... pastikan anda semak (taip) balik keyword yang lain kat google. Lihat hasilnya. Pilih yang resultnya kurang daripada 2 juta. Lagi kurang lagi bagus! (Proses ni makan masa skit)
Oleh sebab proses ni memakan masa, nanti kita sambung lagi......
 Blog RSS Feed
 Blog RSS Feed Via E-mail
 Via E-mail Twitter
 Twitter Facebook
 Facebook







 

0 comments:
Post a Comment