Anda berasa was-was dengan Teknik Clickbank? Sila taip email anda di bawah untuk menerima ulasan serta pendedahan yang lebih terperinci. Email anda akan disimpan dengan selamat dan saya benci spam.

Delivered by FeedBurner

Aug 8, 2008

SISTEM KAJIAN: APA LAGI YANG PERLU DIKAJI

Salam Sejahtera,

Pada tulisan sebelum ini, saya ada sentuh tentang kriteria pemilihan produk yang dikongsikan dalam ebook panduan clickbank. Bila dah buat penilaian melalui kriteria yang diberikan, ada lagi homework yang perlu kita buat! Ya, ia tidak berakhir di situ saja.

Selain dari menilai, kita juga perlu memilih produk-produk yang masih baru dan hot! Dengan cara ini, pastinya peluang untuk membuat jualan lebih cerah. :p Bayangkan jika kita menjadi yang terawal mempromosikan sesuatu produk, pastinya kebarangkalian untuk menjual itu lebih tinggi!

Ada 2 cara yang dibongkarkan untuk menggunakan kelebihan ini. Untuk maklumat lanjut, ada diterangkan lebih lanjut dalam ebook panduan clickbank.

Kemudian, dalam ghairah mempromosi, jangan lupa sembunyikan link affiliate(hoplink) anda. Silap haribulan, kita langsung tak dapat komisen. Rugi plak nanti. :(

Ada banyak cara yang ditunjukkan. Antara cara sembunyikan link yang biasa saya gunakan;

1. Goo.gl (milik google)
2. SnipUrl
3. TinyUrl

Bila dah sembunyikan link affiliate, selamat sikit rasanya. Tak payah bimbang tentang masalah kebocoran komisen dan seumpamanya.

Untuk menjadi seorang agen affiliate yang "smart", kita perlulah melakukan tracking ke atas produk yang kita promosikan. Dari mana datangnya trafik yang menguntungkan? Apabila dah dapat kesan, bolehlah tumpu dan gandakan terhadap trafik tersebut.

Tapi nak "tracking" pakai apa?

Ada 2 cara yang ditunjukkan. Satu, menggunakan software pro versi penuh (ada disertakan bersama pakej ebook panduan clickbank). Ia sesuai kepada mereka yang dah ada hosting sendiri. Keduanya, sesuai untuk yang belum ada hosting sendiri iaitu menggunakan tool percuma yang berfungsi untuk "track" link affiliate kita.

Saya dah cuba yang percuma ini. Kita boleh "track" jumlah klik dan unik klik. Lepas tu boleh "edit", "reset" dan "delete" sebarang link affiliate yang kita mahu. Boleh masukkan lebih daripada satu link affiliate. Tapi saya tak pasti berapa had maksimumnya. Tiada dinyatakan pula di situ. Anda masukkan sajalah sebanyak mana yang boleh, okay. :p

Akhir sekali, sistem kajian ni disudahi dengan panduan asas sistem tracking. Ini bermakna, apa yang perlu anda kaji tentang clickbank sudah terjawab dalam bab sistem kajian.

Sekarang, saya nak sambung baca sistem trafik pula. Panjang betul bab ni. Ada 198 muka surat. Nanti saya akan dedahkan kat sini kandungannya secara kasar. Kalau nak terang dan jelas, sukacitanya saya mempersilakan anda download panduan clickbank sementara masih murah.

Selamat Mendownload!

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...