Anda berasa was-was dengan Teknik Clickbank? Sila taip email anda di bawah untuk menerima ulasan serta pendedahan yang lebih terperinci. Email anda akan disimpan dengan selamat dan saya benci spam.

Delivered by FeedBurner

Aug 2, 2008

PERLU TAHU TENTANG CLICKBANK

Secara umumnya, proses asas untuk mencari duit di Clickbank ada 5 iaitu:


1. Mendaftar sebagai agen affiliate melalui alamat di bawah;

http://www.clickbank.com/affiliateAccountSignup.htm?key=


2. Melakukan kajian dan memilih produk yang sesuai untuk dijual. Boleh lihat page marketplace Clickbank di http://www.clickbank.com/marketplace.htm


3. Setelah mengenalpasti produk yang sesuai, jangan lupa dapatkan link affiliate atau hoplink anda.


4. Promosi produk yang telah dipilih. Langkah ini paling kritikal. Anda perlu melakukan promosi yang efektif supaya dapat menghasilkan jualan. Kalau tiada jualan, tiadalah duit!


5. Jika berjaya menghasilkan jualan dan mencecah had minima pembayaran, anda akan menerima cek dari Clickbank. Saat yang paling mengembirakan dan menjadi idaman setiap agen affiliate. :D


Ok, selesai satu perkara asas. Selepas ini banyak lagi persoalan yang perlu kita ketahui sebelum menceburkan diri di Clickbank ni. Contohnya seperti persoalan yang sering ditanya oleh orang ramai, polisi pembelian, soaljawab tentang akaun & pendaftaran serta soaljawab tentang marketplace.

Semua ini ada diterangkan di bahagian panduan asas dalam Panduan Clickbank ini. Setakat ini, saya pernah membaca beberapa e-book Clickbank berbahasa Malaysia tapi tiada satu pun yang menerangkan perkara yang tidak kurang pentingnya ini.

Orang kata, terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata badan binasa. Tapi kalau dah terlajak di Clickbank silap-silap kena banned, anda yang rugi. :-(

Lebih-lebih lagi kalau dah dapat buat jualan dan melepasi had minima pembayaran, kan ke rugi namanya tu! Penat-penat promosi tiba-tiba kena banned. Rugi tau.


Sebab itulah saya syorkan anda yang belum biasa dengan clickbank, dapatkan Panduan Clickbank ni sebelum dinaikkan harga kelak. :D Belajarlah secara teratur dan bersistematik dengan cara yang betul.


Tak kira apa jualah tindakan kita, pastikan kita merujuk pada panduan yang berkaitan.


Menurut Dr. Fadzilah Kamsah, buku-buku yang pernah dibaca juga boleh dianggap sebagai guru atau mentor beliau.


Akhir kata, jika anda mahu menceburi atau mula mencari duit melalui clickbank, Panduan Clickbank Teknik Clickbank adalah sumber terbaik dalam Bahasa Malaysia setakat ini!


P.S: Ebook panduan clickbank telah ditutup jualannya. Sila dapatkan ebook Teknik Clickbank bagi meneruskan hasrat anda mempelajari teknik menjana pendapatan sebagai affiliate antarabangsa. 

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...