Anda berasa was-was dengan Teknik Clickbank? Sila taip email anda di bawah untuk menerima ulasan serta pendedahan yang lebih terperinci. Email anda akan disimpan dengan selamat dan saya benci spam.

Delivered by FeedBurner

Jan 31, 2009

Dapat Komisen Affiliate Panduan Clickbank?

Buat kali keduanya, saya hanya nak criter bab komisen affiliate panduan clickbank. November lalu, saya pernah menulis mengenainya. Kalau anda terlupa atau tak tahu, sila rujuk di sini.

Mengapa saya buat entri khas pasal komisen affiliate ini? Mudah saja. Saya nak anda tahu bahawa ilmu yang ada dalam panduan clickbank bukan hanya sesuai untuk mempromosikan produk affiliate clickbank semata-mata. Bahkan anda boleh applikasikan ilmu itu untuk mempromosikan sebarang produk lain.

Untuk mengelakkan rasa was-was, saya sertakan screenshot email yang diterima daripada pihak Mawardee dan Maybank2u bagi notifikasi pembayaran komisen.



Email daripada Mawardee



Email daripada Maybank2u


Alhamdulillah, saya berjaya menghasilkan 9 jualan. Iaitu untuk bulan November, Disember dan Januari. Secara puratanya, 3 jualan dalam sebulan.

Tak lupa juga, jutaan terima kasih buat Mawardee atas pembayaran tersebut. :D


Sebagai tanda terima kasih pada anda pula, saya dedahkan strategi yang diapplikasikan untuk menghasilkan jualan tersebut. Saya cuma guna 1/3 daripada 9 teknik yang dibincangkan dalam ebook panduan clickbank. Anda boleh rujuk dalam bahagian sistem trafik. :D


Strategi pertama ialah menggunakan social bookmarking dan web 2.0. Saya cuma submit ke digg, propeller dan buat squidoo lens. Dalam banyak2 social bookmarking, tu digg dan propeller agak berkesan pada saya dalam usaha menarik trafik. Saya juga nak cuba StumbleUpon nanti.


Keduanya, saya gunakan optimasi enjin carian (SEO). Topik yang sedang dibincangkan di blog panduan clickbank ni. Buat pengetahuan anda, saya akan memberi input seterusnya dalam masa terdekat. Harap anda datang ke sini lagi nanti.

Akhir sekali, pemasaran blog. Seperti yang anda lihat sekarang. Saya menggunakan blog sebagai medium untuk share sebarang maklumat berguna dengan anda. Saya sentiasa cuba menyediakan kandungan yang berkualiti agar kunjungan anda berbaloi. Harap anda dapat terus memberikan sokongan.


Satu strategi lain ialah dengan mengiklan di laman iklan percuma. Namun, sehingga sekarang saya belum nampak keberkesanan mengiklan di sana. Sebab itu saya tak berani nak rekomenkan anda mengiklan di laman tersebut.

Kalau anda meletakkan iklan berbayar (i.e banner atau hot ads) di laman iklan percuma tersebut mungkin lain hasilnya. Itu saya kurang pasti sebab tak pernah cuba.

Tapi, kalau anda nak gunakan iklan berbayar, lebih untung kalau mengiklan di berita harian online. Pulangannya lebih tinggi sebab ramai yang berkunjung ke sana setiap hari!


Sebelum berundur, saya amat berharap kepada anda yang benar-benar nak cari duit di internet, ebook panduan clickbank adalah salah satu rujukan yang bagus serta boleh didapati pada harga yang berpatutan.

Salam Maju Jaya dari saya!

3 comments:

Anonymous said...

Good blog post! Keep it up!

Tai Zejan
clickbank

Copying Games said...

Great information, Very informative. Excellent work!

Toney
Game Copy Software

Anonymous said...

Cool post

Overcoming Anxiety Attacks

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...